اخر الاخبار - مترو القاهرة ينقلب على السيسي... "النشيد هو الحل"!

0 تعليق 0 ارسل لصديق نسخة للطباعة تبليغ

وسخرت التغريدات من الخدمة التي لم يمر على زيادة سعرها شهران لتشهد الحادث، وسط دعوة ناشطين "ماتشغلوا السلام الجمهوري في المترو يمكن يشتغل كويس".

وسخر محمد جمال من الحكومة: "‏هغلي تذكرة المترو علشان أقدم خدمة أحسن للناس - المترو اتقلب أني آسف".

وشاركته فؤادة: "‏المترو: القطار الذي خرج عن القضبان بمحطة المرج ما زال في الضمان... أهم حاجة معاك الكرتونة بتاعته؟".

ورأى صاحب حساب "كيرميت الضفدع" أن سبب الحادث: "‏‎المترو يرقص فرحا بالانجازات والتطوير ورفع مستوى الخدمة ويخرج عن القضبان".

ونشر صاحب حساب "أنا كبهير اتبهرت" صورة القطار في محطة المترو معلقا: ‏"القطر اشتغل مكان المترو! المعنى الحرفي لمحدش بيشتغل بشهادته".

ووصف حسام حال القطار في محطة المترو: "‏‎دا دخل بالواسطة"، وتوقع محمود: "‏كدا يبقى هيشغلوا النشيد في المترو الصبح كمان".

وغرد عمر جابر المعروف ب"عندليب الموسكي": "‏أحمد موسى كان هيموت يوم تنصيب أردوغان وقال ان شبكة القطارات في تركيا متهالكة لأن فيه قطار خرج عن القضبان.. سبحان الله النهارده المترو خرج عن القضبان في خط المرج وأحمد موسى متكلمش عن الخبر خالص!".

في حين أشار "بني آدم": "‏سواق القطر اللي دخل محطة مترو غمرة بالخطأ اخواني، والست اللي علقت جهاز لابنها خارج مستشفى بني عبيد اخوانية.. والصحافية اللي كانت بتصور المترو وهو مقلوب في المرج اخوانية، حتى القهوجي اللي نسي ينزلي مشروبي اخواني .. وأنا عشان كتبت التغريدة دي اتضحلي اني اخواني .. آاه يابلد. #بني_آدم_مصري".

وكتب أبو علي: "‏‎#الرجل_المصري_معروف_ب المترو أبو 7 جنيه طلع من على القضبان النهارده .. فعلا هما حسنوا الخدمة بدل ما كان المترو بيعطل بقى بيتقلب".

الخبر | اخر الاخبار - مترو القاهرة ينقلب على السيسي... "النشيد هو الحل"! - يمكنك مشاهدة مصدر الخبر الاصلي من الرابط التالي وهو : العربي الجديد ويخلي موقع الوحدة عن مسؤوليته الكاملة عن محتوي اي خبر وانما تقع المسؤولية على الناشر الاصلي للخبر.

0 تعليق